Do konkursu „Matematyczne wyzwanie w przedsiębiorczej klasie” zorganizowanego przez Centrum Nauki Experyment w Gdyni we współpracy z Fundacją mBanku zgłosiło się ponad 70 klas z województwa pomorskiego. Od marca do połowy maja prawie 1400 uczniów z wychowawcami skrupulatnie realizowało zadania konkursowe. Na początku czerwca wyłonieni zostali zwycięzcy, a w wśród nich nagrodę główną otrzymała klasa IIIc.
„Naszą przygodę z projektem rozpoczęliśmy od lekcji, na których poznaliśmy tajniki matematyki i przedsiębiorczości. Poruszyliśmy tematykę związaną m.in. z historią handlu, systemem monetarnym, prowadzeniem budżetu domowego oraz funkcjonowaniem rynku. W drugim etapie konkursu naszym zadaniem było założenie własnej firmy i wykorzystanie w praktyce zdobytej wcześniej wiedzy. Postanowiliśmy zmierzyć się z branżą gastronomiczną.
Ten projekt był doskonałym dowodem na to, że do nauki możemy wykorzystywać zabawę. Dzięki temu rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydawały się trudne i skomplikowane stały się zrozumiałe i ciekawe. Bardzo cieszymy się, że nasze sprawozdanie z przebiegu projektu zostało tak wysoko ocenione przez komisję konkursową.” – Joanna Kaszubowska, wychowawca klasy.
Do konkursu „Matematyczne wyzwanie w przedsiębiorczej klasie” zorganizowanego przez Centrum Nauki Experyment w Gdyni we współpracy z Fundacją mBanku zgłosiło się ponad 70 klas z województwa pomorskiego. Od marca do połowy maja prawie 1400 uczniów z wychowawcami skrupulatnie realizowało zadania konkursowe. Na początku czerwca wyłonieni zostali zwycięzcy, a w wśród nich nagrodę główną otrzymała klasa IIIc.
„Naszą przygodę z projektem rozpoczęliśmy od lekcji, na których poznaliśmy tajniki matematyki i przedsiębiorczości. Poruszyliśmy tematykę związaną m.in. z historią handlu, systemem monetarnym, prowadzeniem budżetu domowego oraz funkcjonowaniem rynku. W drugim etapie konkursu naszym zadaniem było założenie własnej firmy i wykorzystanie w praktyce zdobytej wcześniej wiedzy. Postanowiliśmy zmierzyć się z branżą gastronomiczną.
Ten projekt był doskonałym dowodem na to, że do nauki możemy wykorzystywać zabawę. Dzięki temu rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydawały się trudne i skomplikowane stały się zrozumiałe i ciekawe. Bardzo cieszymy się, że nasze sprawozdanie z przebiegu projektu zostało tak wysoko ocenione przez komisję konkursową.” – Joanna Kaszubowska, wychowawca klasy.