W dniu 9. 03.2020 w szkole podstawowej w Gowinie rozpoczął się projekt edukacyjny „Tydzień matematyki”. Była to już druga edycja „Tygodnia matematyki”, który organizowany jest z okazji Światowego Dnia Matematyki (12 marca) i Światowego Dnia Liczby π (14 marca). Niestety w tym roku „tydzień” został przerwany przez pandemię, w środku całej akcji trzeba było przerwać zabawę – uczniowie uczyli się w swoich domach. Po wakacjach i po powrocie do szkół miał się on odbyć w ostatnim tygodniu września, jednak plany pokrzyżowała znowu pandemia – szkoła przeszła w tym tygodniu na nauczanie zdalne. Aby już nie przekładać po raz kolejny projektu – został on dokończony również zdalnie.
„Tydzień Matematyki” to cykl konkursów matematycznych skierowanych do wszystkich uczniów klas IV – VIII. Uczniowie rozwiązywali najróżniejsze zadania, problemy matematyczne i logiczne o różnym stopniu trudności. Konkursy były skierowane nie tylko do tych uczniów, którym nauka matematyki nie sprawia trudności. Zadania były tak dobrane aby każdy uczeń mógł znaleźć dla siebie miejsce w projekcie. Odbył się np. konkurs na oszacowanie ilości monet, które się zmieszczą w stosie od podłogi do sufitu w szkolnym holu, czy też na zapisaniu jak największej liczby wyrazów z głoską pi (na cześć liczby π). Wiele zagadanek uczniowie mogli rozwiązywać w domu razem z rodzicami.
Podstawowym celem projektu jest promocja matematyki jako nauki, która jest obecna praktycznie w każdej dziedzinie współczesnego świata i uświadomienie uczniom ważności matematyki w ich życiu. Projekt sprzyja spojrzeniu na matematykę także jak na źródło ciekawej zabawy i rozwijającej rozrywki. „Tydzień matematyki” zaktywizował uczniów, rozwijał ich samodzielności, wyobraźnię matematyczną i umiejętność abstrakcyjnego myślenia. Zmagania z matematyką próbowały zmienić podejście uczniów i rodziców do uczenia się tego przedmiotu.
„Tydzień matematyki” mógł się odbyć dzięki finansowemu wsparciu mFundacji. Dzięki dotacji z tej fundacji mBanku zakupiono wszystkie nagrody dla uczestników konkursów a także pokryto koszty organizacji całego projektu.
W konkursach wzięło dział wielu uczniów, autorzy największej ilości prawidłowych odpowiedzi otrzymali nagrody. Uczniowie chętnie rozwiązywali zadania – okazało się, że matematyka nie jest wcale taka „straszna”, jak się czasami niektórym może wydawać.